Gated content of niet, dat is de vraag. Het is tegenwoordig een veelvoorkomend dilemma voor marketeers: wegens de voordelen van het aanbieden van premium content op tegen de nadelen van het vragen om persoonlijke informatie van jouw bezoekers?
Wat is gated content?
Gated content is elk medium dat achter een lead capture-formulier is geplaatst. Met andere woorden, een gebruiker moet persoonlijke informatie verstrekken om toegang te krijgen tot de inhoud – meestal een e-mailadres, telefoonnummer of antwoord op een vraag met weinig wrijving.
Je zult merken dat het merendeel van deze inhoud 10x premium inhoud is die direct waarde biedt, afhankelijk van de behoeften van je publiek. Naast het bieden van een bron, stelt gated content je in staat om gekwalificeerde leads te verzamelen door meer informatie te vragen – of dat nu een e-mailadres is, naam, titel, bedrijf, telefoonummer, enz.
Waarom gated content gebruiken?
Het Gated Content Debat
Dit debat kan eigenlijk worden teruggebracht tot een enkele vraag: ben je geïnteresseerd in het genereren van paginaweergaven of gekwalificeerde leads?
Voordelen van Gating-inhoud
- Achternaam;
- E-mail;
- Bedrijfsnaam;
- Functietitel.
Je profiteert van toegang tot deze inhoud, terwijl de aanbieder er baat bij heeft je een beetje beter te leren kennen (en in je in de toekomst nauwer verwante inhoud aan te bieden). Denk aan jouw eigen bedrijf en de voordelen die je kunt behalen door hoogwaardige content aan te bieden.
Begrijp jouw publiek beter: door meer details te verzamelen over wie specifiek toegang heeft gehad tot de inhoud, kun je deze leads in de toekomst nauwkeurig targeten en koesteren.
Nadelen van Gating
Het kan moeilijker zijn om links te verdienen: jouw publiek zal doorgaans vermijden om te linken naar een gated landingspagina. Veel mensen zullen het delen van gated content overslaan omdat hun publiek er niet klaar voor is om hun informatie aan jouw (of een ander) merk af te slaan.